25 stycznia 2014

Tekst na obrączkę- grawer tradycyjny

Obrączki ślubne to symbol, znak trwałości związku małżeńskiego. Jak sprawić, aby
wasze obrączki ślubne były jeszcze bardziej wyjątkowe? Możecie zdecydować się na wygrawerowanie na nich tekstu, który w specjalny sposób będzie upamiętniał ten wyjątkowy dla was dzień.
Wykonywanie graweru na obrączkach ma zarówno zwolenników jak i przeciwników.
Ci drudzy wskazują przede wszystkim na fakt, że grawerowanie zwiększa cenę biżuterii ślubnej, przy czym jest stosunkowo nietrwałe, gdyż po kilku latach (około pięciu) grawer się ściera i konieczna jest ponowna wizyta u jubilera, w celu odświeżenia napisu. Ponadto nie wszystko da się wygrawerować na tak małym obszarze, jakim jest obrączka ślubna. Głównie z powodu jej długości i szerokości. Natomiast zmniejszenie czcionki może spowodować, że wybrany przez was grawer będzie nieczytelny. Warto jednak zastanowić się czy mimo wszystko nie zdecydować się na wygrawerowanie napisu, który będzie dla was dodatkową i na pewno wyjątkową pamiątką.
Kiedyś grawer wykonywano ręcznie. Obecnie graweruje się metodą laserową. Zasady wykonywania graweru różnią się w zależności od salonu jubilerskiego. W części z nich nie podaje się maksymalnej liczby znaków, które mogą być umieszczone na obrączkach. Ich ilość zależy od wielkości obrączki, a tu nie bez znaczenia jest fakt, czy jest to obrączka męska, czy damska. Wszystko oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Nie ma możliwości wygrawerowania kilkuzdaniowego wyznania miłości. Ograniczamy się do kilku wyrazów. Natomiast są jubilerzy, którzy z góry określają konkretną liczbę znaków, która waha się od 21 do 27 wraz ze spacjami.

Koszt graweru

Kolejnym aspektem jest cena graweru. Tutaj salony można podzielić na 3 kategorie. Pierwszą są jubilerzy, którzy usługę grawerowania wykonują gratis, pod warunkiem, że to u nich zostały kupione obrączki. Do drugiej grupy zaliczamy sklepy, które cenę za grawerowanie uzależniają od ilości znaków. Rozbieżności są duże, bo w zależności od salonu ceny wahają się od 16 do 40 zł. Trzecią grupą są sklepy, u których cena za grawer jest stała, bez względu na ilość umieszczanych na obrączce znaków i wynosi od 12 do 25 zł. Taka usługa dotyczy głównie sklepów internetowych.

Czas oczekiwania na grawer

Jaki jest czas oczekiwania na grawer? Jeśli wykonujemy go w tym samym miejscu, w którym kupiliśmy obrączki i zdecydujemy się na niego od razu przy ich wyborze, to czas oczekiwania jest taki sam, jak na obrączki bez graweru. Wybranie tego rodzaju usługi nie odwleka momentu odbioru biżuterii, na który trzeba czekać około dwóch tygodni. Jeśli natomiast chcemy aby napis wygrawerowano w innym sklepie, niż ten w którym były kupione nasze obrączki, czekać musimy do siedmiu dni.
Trzeba pamiętać, że w niektórych salonach jubilerskich nie graweruje się obrączek, które zostały kupione w innym miejscu.

Rodzaje graweru:

1. Grawer tradycyjny

Najczęściej na obrączkach umieszczane jest imię i data ślubu. Pan Młody na swojej obrączce ma wygrawerowane imię żony, a ona imię męża. Jeśli odbyły się dwa śluby – cywilny i kościelny, przeważnie umieszczona jest data drugiego. Zwolennicy tradycyjnych grawerów decydują się także na napisy takie jak:
Daty ważnych wydarzeń w waszym życiu (pierwsza randka, pierwszy pocałunek, zaręczyny itd.)
Imiona waszych dzieci
Wasze imiona
Wasze inicjały
Wasze imiona oraz data ślubu
Wasze przezwiska lub internetowe pseudonimy
Inne:
Abyśmy byli jedno
Az do końca życia
Bez reszty Twój
Bratnie dusze
Całym sercem
Całym sercem do końca życia
Chciałbym (chciałabym) się z Tobą zestarzeć
Data poznania się + Nadal wybrałbym Ciebie
Dopóki śmierć...
Dwie dusze, jedno serce
Dzięki Tobie szczęśliwa/szczęśliwy
Dzisiaj, Jutro, Na zawsze
Dziś i na zawsze
I ślubuję Ci miłość...(data)
I żyli długo i szczęśliwie
Idealna Para
Istnieje kto kocha
Ja Ciebie też + data
Jedna miłość na zawsze
Jedno życie, jedna miłość
Jesteś miłością mojego życia
Jesteś sensem mojego życia
Jesteśmy już razem
Jeśli chcesz być kochanym, bądź godny miłości
Jeśli chcesz być kochanym, kochaj
Kiedy spojrzysz - pamiętaj
Kochaj, jeśli chcesz być kochanym
Kochałem, kocham, będę kochać
Kocham Cię
Miarą miłości jest miłość bez miary
Miłości nie udowadnia się słowami
Miłość jest istotą życia
Miłość jest największą przygodą
Miłość nie ustaje
Miłość nigdy nie ustaje
Miłość odkrywa się kochając
Miłość przeznaczenia
Miłość to TY kochanie
Moja miłość, moje życie, mój przyjaciel
Moja prawdziwa miłość
Moje serce kocha Twoje
Moje serce należy do Ciebie
Moje spełnione marzenie + imię
Mój najlepszy przyjaciel + data
Na zawsze razem
Na zawsze Twój/Twój
Na zawsze zakochani
Na zawsze, amen
Obiecuję
Pamiętaj
Początek wieczności
Potrzebuję Cię, bo Cię kocham
Prowadź mnie
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
Radość bez końca
Szczęście jest wyborem
Ślubuje Ci + data
Tak
Tak się idzie do gwiazd
To jest właśnie odwaga
Ty i Ja
Ty i tylko Ty
W końcu cię znalazłem (znalazłam)
Warto było czekać
Wybrałem (wybrałam) Ciebie
Z miłością...imię i data
Zakochani... Nierozłączni
Zapisani w gwiazdach
Zawsze tak na mnie patrz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz